FX készítése (Tűz, füst)
2004.07.16. 17:46
Én most a nehezebb, de könnyebben átlátható módszert fogom bemutatni. 1. Készítsd elő a pályának azt a részet ahova a tűzet szeretnéd:(ahol a tűz lesz oda rakjál egy fényforrást, hogy világítson a tűz)
2. Vidd az egeret oda ahova a tűzet szeretnéd(először a felülnézeti képen):
3. Olvasd le alul a koordinátákat:(az X és az Y-t)
4. Most ugyanezt csináld meg még egyszer, csak most a szembe vagy oldalnézeti képernyőn.(csak a Z-t)
5. Most van 3 szám:(az enyémen) X: 1320 Y: 408 Z: 80 Nyisd meg a GSC fájlodat és írd bele:(a maps\mp\_load::main(); alá) SP: maps\pályanév_fx::main(); MP: maps\mp\pályanév_fx::main(); (a pályanév helyére a bsp fájl neve kerüljön)
6. Készíts egy "új szöveges dokumentum.txt"-t és nevezd át: pályanév_fx.gsc-re (a pályanév helyére a bsp fájl neve kerüljön)
7. Írd bele a következőt: main() { precacheFX(); spawnWorldFX(); }
precacheFX() { level._effect["fire"] = loadfx ("fx/fire/tinybon.efx"); }
spawnWorldFX() { maps\mp\_fx::loopfx("fire", (1322, 406, 79), 0.8); //SP esetén:maps\_fx::loopfx("fire", (1322, 406, 79), 0.8); }
A sárgával írt részbe kell beleírni a kordinátákat Elöszőr a X-t utána a Y-t és legvégül a Z-t. Ezzel a módszerrel egy pályára több effekt is rakható, és mégis át lehet majd látni.
|