Az első szoba, Égtextúrák, a kész pálya elmentése
2004.07.03. 14:44
Kamera mozgatása:
A 3D-s kijelzőn hasznáható parancsok:
C- süllyedés
D- emelkedés
Ctrl+jobb gomb+az egér fel v. le húzása- emelked/süllyedés
A- kamera felfele fordítása
Z- kamera lefele fordítása
Ctrl+Shift+az egér mozgatása- szabad nézelődés
End- visszaállítja az eredeti kameraállást.
A 2D (fölső, szembe, oldalnézet) kijelzőn használható parancsok:
Insert- távolodás
Delete-közelítés
Egér görgője: közelítés/távolódás
Jobb gomb+Az egér mozgatás - a szerkesztőfelület mozgatása
Az első szoba:
Készíts egy brush az alábbi értékekkel: 360*360*200 (a számokat a brush szélén látod)
Ha megvan bontsd oldalaira a brusht (2 lecke 15. pont, Hollow)
Vedd le a kijelölést, majd jelőld ki csak a falakat, és adj nekik egy texturát a Normandy/Wall texturacsomagból.
Most ugyanezt a padlóval(Normandy/floors) és a plafonnal (normandy/ceiling, de lehet a floors is)
Most helyezz el egy spawnpontot, így:
Ha SP pályát csinálsz...
jobb gomb->info->player_start
Itt fogod kezdeni a pályát.
Ha MP (deathmatch) pályát csinálsz..
jobb gomb->mp->deathmatch_spawn
Itt fogod kezdeni a pályát (egy MP pályára kb: 20 spawn-ot érdemes tenni)
Most pedig a legfontosabb: a világítás. Ha belővőd a fényeket (később) akkor minden épületbe kell fény, ami le van zárva.
világítást a
jobb gomb->light -el tudsz csinálni.
A fénynek tudsz értéket is adni (Az Entitybe kell írni: Key:light Value: [egy szám]->a fény erőssége
(Ha megnyomod a K-t akkor ki tudod választani, hogy milyen színüen világítson a fény:) )
Ha lépésről lépre ígycsináltad akkor kb. ilyesmi fog kijönni :
Égtextúra készítése:
Töltsd le ezt a .pk3-at
SkyTextures (ezt rakd a main mappába)
ekkor megjelenik a Textures menüpontban a sky textúracsomag.
A pályák elmentése:
Ha Sp pálya..
akkor a main/maps mappába kell menteni
Ha MP pálya..
akkor a "main/maps" mappába csinálsz egy új mappát, majd átnevezed "mp"-re, és ide mented a pályát.
|